شکارچی طلای زنان سالخورده دستگیر شد

سارق سابقه‌دار که با فریب زنان سالخورده طلاهایشان را سرقت می‌کرد در قم دستگیر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم در تشریح این پرونده گفت: این متهم با انتخاب خانم‌های اغلب مسن در معابر و به بهانه پرسیدن آدرس مسجد و انجام امور خیریه و خداپسندانه و جلب اعتمادشان طلاهای آنها را می‌گرفت و با صحنه‌سازی اقدام به سرقت می‌کرد. با شکایت این افراد پرونده‌ای در شعبه ۲۲ دادیاری دادسرای قم تشکیل شد و با صدور دستورات قضایی و اقدامات فنی پلیس آگاهی استان، متهم که غیربومی بود دستگیر و از او چند قطعه طلا کشف و ضبط شد.
این مقام قضایی در خصوص شیوه سرقت‌ها بیان کرد: متهم با خودروی خود در محله‌های مختلف قم تردد می‌کرد و با زیر نظر گرفتن سوژه‌ها و پرسیدن آدرس مسجد یا نشانی خانه مستمندان محل، شروع به صحبت با خانم‌های سالخورده می‌کرد و پس از جلب اعتمادشان به بهانه مشاهده و بررسی طلای آنان و خرید طلای مشابه به عنوان سوغات برای همسر خود انگشتر و دستبند خانم‌ها را از آنان دریافت و پس از داستان‌پردازی واهی در مورد کمک به امور خیریه، طلای زنان را در فرصت مناسب سرقت می‌کرد و متواری می‌شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری قم، متهم طلاهای مسروقه را به قیمت کمی به افراد معتاد یا مالخر فروخته است و ۹۵ شاکی دارد همچنین مشخص شد وی با همین روش در یکی از استان‌های همجوار نیز سرقت‌هایی داشته اما توانسته بود رضایت شاکی‌هایش را با رد مال جلب کند.
دادستان قم با هشدار به شهروندان در پرهیز از اعتماد به افراد غریبه و سودجو تصریح کرد: مالباختگانی که به همین روش از ایشان کلاهبرداری و سرقت شده است می‌توانند برای طرح شکایت به دفاتر خدمات قضایی یا پلیس آگاهی مراجعه کنند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.