عملکرد یکپارچه دولت سیزدهم در حوزه مقابله با کرونا قابل تحسین است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد یکپارچه دولت سیزدهم در حوزه مقابله با کرونا قابل تحسین است و پیگیری رئیس جمهور برای مهار کرونا نقطه عطفی در مقابله با این پدیده بود.

دکتر فاطمه محمد بیگی در مورد اقدامات دولت سیزدهم برای مهار ویروس کرونا گفت: اقدامات این دولت تفاوت فاحشی در مورد مهار ویروس کرونا نسبت به دولت دوازدهم دارد به عنوان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شاهد عملکرد هر دو دولت برای مبارزه با کرونا هستم. عملکرد یکپارچه دولت سیزدهم در حوزه مقابله با کرونا قابل تحسین است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: ایجاد دیپلماسی واکسن پس از نشستن دولت بر کرسی صدرات و پیگیری شخص آیت الله رئیسی، وزیر بهداشت و وزیر امور خارجه برای مهار ویروس کرونا نقطه عطفی در مقابله با این پدیده  بود.

محمد بیگی با اشاره به تسریع واردات واکسن کرونا خاطر نشان کرد: با اقدامات دولت به سرعت ۱۰۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شد و با اینکه در موج کشنده کرونا روزانه بیش از ۶۰۰ نفر جان خود را از دست می دادند این آمار به شدت کاهش پیدا کرد و به خوبی مدیریت شد.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت در تسریع  واکسیناسیون عمومی گفت: در این زمینه با سرعت بالا اقدام کردیم و حتی رکورد دنیا را در زمینه ثبت میزان واکسیناسیون در یک روز شکستیم و توانستیم بیش از یک میلیون واکسن در یک روز ثبت کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: حضور گسترده مدافعان سلامت در عملکرد واکسیناسیون عمومی و تهیه واکسن‌های کرونا باعث شد که ما افت شدید فوت ناشی از کرونا را در کشور داشته باشیم که این دستاورد مهمی برای دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

محمد بیگی با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه  بیوتکنولوژی گفت: در این حوزه و ساخت واکسن داخلی هم اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد بودیم و تلاش های کمیسیون بهداشت مجلس همه در زمینه تولید واکسن موثر بوده است که دولت اقدام کرد و پس از حمایت مجلس و اختصاص بودجه در این زمینه شرکت های واکسن سازی متعددی وارد عرصه شدند.

نماینده مردم قزوین اجرای منویات مقام معظم رهبری در تولید واکسن داخلی را مهم خواند و بیان داشت: عملیاتی شدن این نهضت مرهون فرمان مقام معظم رهبری در تولید واکسن داخلی بوده است در شرایط فعلی هم با توجه به شعار سال و تولید دانش بنیان ساخت واکسن داخلی در دستور کار قرار می گیرد و یکی از حوزه های ویژه دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ است که می شود روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی با اشاره به ایجاد سامانه ای آنلاین الکترونیک در حوزه مقابله با کرونا گفت: کرونا در عین اینکه یک تهدید بود یک فرصتی برای استفاده بیشتر از سامانه های دیجیتال و الکترونیک در حوزه مبارزه با کرونا شد و می توان با برنامه ریزی در این حوزه به سلامت مناطق محروم بیشتر کمک کرد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.