عوارض لاک ناخن

خوب به نظر می رسد که ناخن های شما رنگی و با لباس هایتان ست باشد، یا بهتر است یکی از آن طرح هایی را داشته باشید که می تواند به خوبی استفاده شود، اما آیا سالم است که چنین موادی را بر روی ناخن های خود نگه دارید؟

انواع مختلفی از ناخن های مصنوعی وجود دارند، مانند اکریلیک، ژل و آن هایی که اثرات جانبی شناخته شده ای برای آن ها دارند، به خاطر مواد شیمیایی و نور uv مورد استفاده زمانی که آن ها اعمال می شوند، هستند و به همین دلیل است که مردم اغلب آن ها را به کار می گیرند و حتی اشکال مختلف را ترسیم می کنند و از رنگ های مختلف روی ناخن ها استفاده می کنند. این مقاله را بخوانید تا بیشتر درباره اثرات جانبی لاک ناخن بدانید.

خطرات مختلف طراحی ناخن:

بدون اینکه حتی متوجه شوید، ممکن است در هنگام استفاده از لاک ناخن مشکلات مختلفی برای سلامتی خود ایجاد کنید. مشکل با کسی است که هر روز رنگ های ناخنش را پاک می کند و رنگ جدیدی می زند بدتر از آن، کسانی هستند که نه تنها سلامت استفاده از لاک ناخن را در نظر نمی گیرند، بلکه با استفاده از ناخن های مصنوعی که طولانی تر می ماند به ناخن های خود آسیب می رسانند.

از طرف دیگر ناخن های مصنوعی از مواد شیمیایی استفاده شده اند که برخی افراد به آن حساسیت دارند، از طرف دیگر ژل مصنوعی لاک ناخن از لامپ های uv یا ال ای دی استفاده می کند که ممکن است باعث بروز سرطان یا پیری زودرس دست شود. این مقدمه ای بود تا به بررسی تمام عوارض و خطرات موجود در لاک ناخن برای سلامت بدن بپردازیم.

آن ها حاوی مواد شیمیایی هستند:
بله آن ها ممکن است خوب به نظر برسند و دستان شما زیباتر به نظر می رسند، اما به خاطر مواد شیمیایشان سالم نیستند. بیشتر این محصولات ناخنی، مواد سمی و بالقوه خطرناکی را در مقادیر مختلف حمل می کنند، بنابراین مهم است که مراقب برندی باشید که از آن استفاده می کنید.

از مواد شیمیایی مختلف یافت شده در این برندهای لاک ناخن، مواردی وجود دارند که ممکن است به خاطر ترکیبات آن ها مانند فرمالدهید، موجب سرطان یا اختلال در هورمون های دیگری شود.

داخل لاک چه چیزی است؟
بسیاری از لاک هایی که در فروشگاه ها پیدا می شود، غیر سمی هستند، که به این معنی است که آن ها ایمن هستند، اما هنوز مواد اولیه دیگری برای براق کردن آن ها برای یک یک دوره زمانی طولانی تر و یا حتی خشک کردن آن ها به کار می رود. شما ممکن است مواد دیگری را نسبت به موارد ذکر شده در بالا پیدا کنید که مضر نیست، مانند:

عامل تشکیل فیلم، که اغلب نیتروسلولوز هستند و زیاد در رنگ های خودروها به کار می رود.

یک حلال، که بخش فرار لاک ناخن است.

رقیق کننده، اغلب لاک های ناخن، رقبق کننده ای مانند اتیل استات دارند، که برای تثبیت محصول و ویسکوزیته لاک مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین به منظور اجتناب از جداسازی نیتروسلولوز از مواد دیگری که لاک ناخن را تشکیل می دهند به کار می رود.

رزین و پلاستیزر معمولاً به منظور خشک شدن لاک و هم چنین برای جلوگیری از پویته شدن لاک، به کار می روند.

این ها چیزهایی هستند که در لاک وجود دارند. در حال حاضر نام های تجاری مختلفی وجود دارند که دیگر به اندازه قبل مضر نیستند، و ممکن است گاهی اوقات اصلا مضر نباشند؛ فقط سعی کنی که هر چند وقت ناخن های خود را پاک کنید و بگذارید مدتی هوا بخورد.

لاک ناخن برای استفاده ایمن است اما تنها در صورتی که فرمالدهید، تولوئن یا دیبوتیل نداشته باشد، دقت کنید که قبل از خرید، بطری را چک کنید. اثرات جانبی لاک ممکن است بر سلامت کل شما تاثیر بگذارد و سلامتی ناخن های شما را به تنهایی به خطر بیندازد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.