قران راه نجات ملت هاست

دکتر فاطمه محمدبیگی ، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش نغمه های دینی که امروز (شنبه ۱۹ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز در شرایطی به سر می بریم که بعضی از نحله های انحرافی و شیطان صفتان به دنبال قرآن سوزی و اسلام ستیزی هستند و با اقدامات شنیع علیه قرآن و با اسلام ستیزی می خواهند انسان ها را از نغمه نورانی قرآن دور کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی محکم و مقتدر و با تمامی انرژی خود برای حفظ قرآن، اجرای فرامین قرآنی، آموزش قران و گسترش فرهنگ قرآنی تلاش می کند و در کنار امت مسلمان به فکر گسترده کردن ارزش های اسلامی و قرآنی است.

وی عنوان کرد: امروز در برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی، به دنبال حمایت از فعالیت های قرآنی و اجرای برنامه های دقیق توسعه فرهنگ قرآنی هستیم و گزارش های ما نشان می دهد در برنامه های شش گانه ورود کلی به برنامه های قرانی شده و درصدی از بودجه به این امر اختصاص یافته ولی در عملیاتی شدن دچار مشکل بوده است.

محمدبیگی اعلام کرد: به دنبال افزایش تحقق بودجه و مقدار بودجه با تخصیص امکانات بیشتر برای فعالیت های قرآنی هستیم و در برنامه هفتم انتظار داریم فعالیت های قرآنی ارتقا یابد.

وی توضیح داد: به دنبال این هستیم بتوانیم گستردگی فرهنگ قرآنی را در قالب دارالقرآن ها، موسسات قرآنی، فعالیت ها و اجرای مسابقات قرآنی انجام دهیم و در این راستا مجلس یازدهم، فراکسیون قرآن و عترت را تشکیل داد که از هر مجمع نمایندگان استان ها، یک عضو در این فراکسیون حضور دارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده این توفیق را داشتم که خادم قرآن در این زمینه باشم و هفته گذشته جلسه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص برگزار شد و انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان اوقاف و امور مساجد و تمامی کسانی که در زمینه قرآن فعالیت دارند با وحدت و یکپارچگی به فعالیت های قرآنی انسجام بخشند تا این نغمات نورانی در همه خانه ها بر زبان همه نسل ها، جاری و ساری شود تا بتوانیم فرهنگ اصیل ارزش های قرآنی را در کشور و جهان به شکل گسترده ای پوشش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز قران راه نجات ملت هاست و پژوهش ها نشان می دهد کسانی که با قرآن، معنویت، دعا و نماز عجین هستند از سطح پایداری روحی بیشتر برخوردار بوده و در زندگی کاری و خانوادگی با تنش کمتری مواجه بوده و به لحاظ سلامت روحی و جسمی از درجات بیشتر سلامت بهره مند هستند.

محمدبیگی گفت: امروزه کرسی سلامت معنوی در دانشگاه های بزرگ دنیا  تأسیس شده است و به دنبال بررسی اثر خواندن قرآن بر آرامش و روح و روان هستند اینها نشان می دهد دنیای علم امروز به آنچه می رسد نغمات نورانی قران است.

وی یادآور شد: ما وظیفه داریم در کنا شما حضور داشته و این نوید را می دهیم ان شاالله شرایط ما در حوزه فعالیت قرانی نسبت به گذشته بیشتر شده و مهجوریت و مظلومیت قرآن پایان یابد و ارتقا جلسات خانگی و حمایت و پشتیبانی از تأسیس عمرانی دارالقرآن ها  و اختصاص بودجه به فعالیت های قرآنی از اهم برنامه های ماست.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.