قواعد خرید و استفاده از ریمل

یکی از قواعد خرید و استفاده از ریمل آشنایی با ترکیبات آن است.

بعضی از ریمل‌ها بر پایه‌ی نفت خام ساخته شده‌اند. ترکیبات این دسته از ریمل ها حساسیت پوستی را به دنبال دارد. همچنین رشد پیاز مو را در سرتاسر پلک کاهش می‌دهد. کاملاً مشخص است که از خرید چنین ریمل هایی باید برحذر باشید. در عوض ریمل هایی با ترکیبات کاملاً طبیعی بخرید. این ریمل‌ها ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند؛ اما با خیال راحت می‌توانید بدون بروز هرگونه حساسیت از آن‌ها استفاده کنید.

برای تشخیص بهترین مارک ریمل، سراغ ریمل‌هایی بروید که عبارت هایپوآلرژنیک (hypoallergenic) روی آن‌ها درج شده باشد. این ریمل‌ها دارای ترکیبات آبرسان و کاندیشنر هستند. درباره‌ی ریمل ضد آب نیز مسلماً در جریان هستید که ترکیبات آن به‌راحتی پاک نمی‌شود؛ بنابراین برای حفظ سلامت مژه های خود بهتر است فقط در مواقع لازم و ضروری از ریمل ضد آب استفاده کنید.

یکی دیگر از قواعد خرید و استفاده از ریمل آشنایی با نحوه‌ی کار کردن با برس آن است. بانوان زیادی را می‌شناسیم که برس ریمل را داخل شیشه آن به دفعات زیادی بالا و پایین می‌کنند تا برس کاملاً به ترکیبات ریمل آغشته شود. این روش راه نفوذ هوا و باکتری‌ها به داخل شیشه ریمل را باز می‌کند. با ورود هوا به محفظه‌ی ریمل، ترکیبات آن زودتر از همیشه خشک می‌شود. همچنین با ورود آلودگی‌ها، در استفاده‌های بعدی از این ریمل،‌ چشم‌های شما آلوده خواهد شد. فراموش نکنید ریمل از آن دسته لوازم آرایشی است که دوام زیادی ندارد و حتی اگر بهترین مارک ریمل را خریده باشید، باز هم باید نهایتاً ۴ ماه پس از باز شدن درپوش، آن را دور بیندازید.

حرفه‌‌ای‌های دنیای آرایش پیشنهاد می‌کنند که دست‌کم چند لایه ریمل بزنید. در اینکه این روش زیبایی مژه‌ها را افزایش می‌دهد هیچ‌شکی نداریم؛ اما بهتر است فقط برای مهمانی‌های خاص از این روش استفاده کنید. در حالت عادی و آرایش روزانه، لایه‌های کمتری از ریمل روی مژه های خود بزنید. تلنبار شدن ریمل روی مژه،‌ پاک‌کردن آن را دشوارتر می‌کند. حجم زیاد ترکیبات شیمیایی روی مژه از سویی و استفاده‌ی مداوم از پاک کننده ها از سوی دیگر، ریزش مژه ها و کم پشت‌ شدن آن‌ها را به دنبال دارد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.