مردان چقدر به کلسیم و ویتامین D نیاز دارند؟

بايد توجه کرد در صورتي‌که نيازهاي روزانه مردان نيز مانند زنان، به هر علتي از طريق دريافت موادغذايي تامين نشود، آنها بايد از مکمل‌هايي که مخصوص مردان است، استفاده کنند؛ اين در حالي است که ممکن است مردان نسبت به اين موضوع بي‌توجه باشند. غذا بايد اولين منبع موادمغذي هر فرد باشد. از جمله ميوه‌ها، سبزيجات، غلات کامل، پروتئين بدون چربي، محصولات لبني کم‌چرب يا بدون چربي، آجيل، دانه‌ها، لوبياها و چربي‌هاي سالم. بايد بدانيم که پيروي از يک الگوي غذايي متعادل بهترين راه براي دريافت موادمغذي مورد نياز بدن شما از جمله پروتئين، ويتامين‌ها و مواد معدني است.

اگر از يک الگوي غذايي متعادل پيروي نمي‌کنيد، خواب کافي نداريد يا فعاليت بدني منظمي نداريد، ممکن است سطح انرژي خوبي نداشته باشيد. هنگامي‌که تمام موادمغذي مورد نياز خود را دريافت نمي‌کنيد يا در مقادير توصيه شده آنها را دريافت نمي‌کنيد، بدن شما نيز ممکن است در مقابله با بيماري‌ها دچار مشکل شود و در نتيجه ممکن است مکمل‌هاي غذايي براي دريافت مواد مغذي ضروري باشند. قبل از مصرف مکمل، با ارائه‌دهندگان مراقبت‌هاي بهداشتي و پزشک خود صحبت کنيد. همچنين مهم است که قبل از تصميم‌گيري مصرف مکمل‌ها، در مورد ايمني و مفيد بودن آنها بيشتر بدانيد. همه افراد از جمله مردان بايد در انتخاب مکمل‌ها دقت کنند. مکمل‌ها را فقط از داروخانه‌ها خريداري کنيد و دقت کنيد که آرم سازمان غذا و دارو را داشته باشد. دلايل مختلفي وجود دارد که ممکن است مکمل‌ها براي مردان توصيه شود. برخي از اين دلايل عبارتنداز:

سلامت استخوان

کلسيم و ويتامين D از موادمغذي کليدي براي سلامت استخوان هستند. اگر از دريافت اين موادمغذي عقب مانده‌ايد، ممکن است به مکملي جدا از مولتي ويتامين‌هاي معمولي نياز داشته باشيد. زيرا مولتي ويتامين‌ها معمولا حاوي کلسيم کافي براي برآورده‌کردن توصيه‌ها نيستند.

بايد توجه کرد که مردان به 1000 ميلي‌گرم کلسيم در روز نياز دارند. مردان بالاي 70 سال به 1200 ميلي‌گرم کلسيم در روز و نوجوانان به 1300 ميلي‌گرم کلسيم در روز نياز دارند. مردان همچنين به 600 واحد بين‌المللي ويتامين D در روز نياز دارند. پس از 70 سالگي، اين مقدار به 800 واحد ويتامين D افزايش مي‌يابد.

سلامت چشم

کاروتنوئيدها مانند لوتئين و زآگزانتين ممکن است در سلامت چشم نقش داشته باشند. روي گنجاندن ميوه‌ها و سبزيجاتي مانند: کلم‌پيچ، اسفناج، هويج، طالبي، سيب‌زميني شيرين و کلم بروکلي در وعده‌هاي روز خود تمرکز کنيد.

مردان بايد دقت کنند که مکمل‌هايي را مصرف کنند که حاوي عنصر آهن نباشد. زيرا اين عنصر در صورتي‌که مردان دچار مشکل نباشند، مي‌تواند براي مردان مشکل‌ساز باشد. بنا بر اعلام دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، هنگام درنظرگرفتن مکمل‌هاي غذايي بايد به غذاها توجه کرد. مصرف بيش از حد يک ماده غذايي ممکن است تهديدهاي جدي براي سلامتي باشد.

براي کمک به ارزيابي الگوي غذايي روزانه خود قبل از شروع رژيم مکمل، با يک متخصص تغذيه معتبر مشورت کنيد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.