ملایی: طلای قطعی سبک وزن از دست رفت

شانس طلای صد درصدی نازنین ملایی ملی‌پوش روئینگ با کج‌سلیقگی چینی‌ها از دست رفت.

نازنین ملایی که در بازی‌های آسیایی به خاطر شکستن پارویش، طلا را تقدیم چین کرد از مدت‌ها قبل سودای طلای ‌هانگژو را در سر داشت که حالا با کارشکنی چینی‌ها و حذف بعضی مواد روئینگ از جمله ماده تخصصی ملایی یعنی قایق تک نفره سبک وزن از بازی‌های آسیایی، این رؤیا رنگ باخت. گرچه تمام اینها در حالی است که قایقران گیلانی امیدش را از دست نداده و معتقد است تا خط پایان هیچ چیز مشخص نیست.

او به حذف قایق تک نفره سبک وزن از بازی‌های آسیایی واکنش نشان داد:

«کشور چین میزبان است و حالا به خاطر شرایط میزبانی بعضی از مواد روئینگ را حذف کرده که به ضرر بسیاری از تیم‌ها از جمله ما می‌‌شود. روئینگ تک‌نفره سبک وزن مردان و بانوان از جمله همین مواد است که چین به خاطر کارشکنی و سلیقه شخصی از مسابقات حذف کرده است، حالا از بد حادثه تک نفره سبک‌ وزن ماده تخصصی من بوده و در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم اگر پارویم نشکسته بود و آن اشتباه را مرتکب نشده بودم، به‌راحتی مدال طلا را از چنگ چین درمی‌‌آوردم. با این شرایط ما هم بیکار ننشسته‌ایم و تمرین‌هایمان را در قایق تک‌نفره سنگین وزن ادامه می‌‌دهیم. چین در تک نفره سنگین وزن قوی است و شاید نشود قایق آنها را در‌ هانگژو جا بگذارم اما امیدمان را از دست نمی‌دهیم و هیچ چیز تا پایان خط مسابقه تمام شده نیست اما نمی‌شود خودمان را گول بزنیم و باید با حقایق روبه‌رو شد. من در مسابقات انتخابی المپیک و المپیک توکیو هم به ناچار در قایق تک نفره سنگین‌وزن پارو زدم و الان امیدم را از دست نمی‌دهم اما در مسابقات المپیک توکیو قایقران چینی در همین روئینگ تک نفره سنگین وزنی که من یازدهم شدم، ششم شد و در جایگاه بالاتری از من قرار گرفت. تیم ملی چین قایقرانان زیادی دارد و معلوم نیست که همان قایقران المپیکی‌اش را راهی‌ هانگژو می‌‌کند یا نه، اما اگر او در ترکیب چین نباشد به هر حال قایقرانی در حد او را به آب می‌‌فرستند. چین رقیب اصلی من در‌ هانگژو خواهد بود و شانس طلای صد درصد قایق تک نفره سبک وزن حالا در سنگین وزن کمتر می‌‌شود.»
ملایی حالا در قایق دو نفره با مهسا جاور هم به طلا چشم دوخته است:

«من و مهسا جاور ماه‌هاست که در قایق دو نفره پارو می‌‌زنیم و با یکدیگر تمرین می‌‌کنیم. سنگین و سبک وزن بودن قایق‌مان هنوز مشخص نیست اما به امید طلا به‌ هانگژو می‌‌رویم.»

ملی‌پوش روئینگ معتقد است حالا زور چینی‌ها به خاطر میزبانی می‌‌چربد و اعتراض فایده‌ای ندارد: «نه تنها فدراسیون و کمیته ملی المپیک ایران بلکه بقیه تیم‌ها هم به تصمیم چینی‌ها اعتراض کرده‌اند اما به هرحال چینی‌ها میزبان هستند و زورشان می‌‌چربد. از طرفی علاوه بر حذف بعضی مواد روئینگ، چینی‌ها برخلاف دوره‌های گذشته اعلام کرده‌اند که اسامی ورزشکاران اعزامی به کشورشان باید از 100 روز قبل اعلام شود در صورتی که در دوره‌های گذشته این اتفاق از 60 روز قبل بازی‌ها می‌‌افتاد. شاید این تصمیم خللی در کار قایقرانان ایجاد نکند اما بعضی رشته‌ها که براساس 60 روز برنامه‌ریزی کرده‌اند و تا آستانه بازی‌های آسیایی مسابقه و انتخابی دارند در کارشان خلل ایجاد می‌شود. به هرحال چین میزبان است و دستش برای تغییراتی این چنینی باز است و کاری هم نمی‌شود کرد.»

ملایی از روند اردوهای تیم ملی می‌‌گوید: «خدا را شکر اردوها خوب پیش می‌‌رود و رکوردهایمان خوب است. فعلاً در تهران پارو می‌‌زنیم و اگر شرایط فراهم باشد، خردادماه در خارج از ایران یا در یکی از شهرهای داخلی بجز تهران تمرینات‌مان را در مسافتی بالای یک کیلومتر ادامه خواهیم داد.»

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.