مهمترین مشکل بانوان وضعیت اشتغال آنان است

انسیه خزعلی با بیان اینکه مهمترین مشکل بانوان اکنون وضعیت اشتغال آنان است، گفت: بیشترین مشکلات بانوان که در قالب سفرهای استانی به گوش مسئولان می‌رسد مربوط به مسائل معیشتی و مرتبط با وضعیت اشتغال بانوان است که عمدتا در این سفرها این موضوع از سوی بسیار از بانوان مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری دیگر نهادها برای ایجاد اشتغال بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار تلاش‌های زیادی انجام داده است تا با ایجاد کسب و کار خانواده محور، تدوین سند جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و اجرای برنامه‌های جامع برای بانوان بخشی از مشکلات آنان حل شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: اشتغال یکی از مطالبات جدی بانوان به ویژه در جریان سفرهای استانی است که در این زمینه دولت سیزدهم نگاه مثبتی برای حل مشکلات بانوان در این زمینه دارد.

خزعلی اظهار داشت: طرح ملی شبکه کسب و کار پایدار خانواده محور و انعقاد ۱۲ موافقت‌نامه در سال ۱۴۰۰ برای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار نیز از دیگر برنامه‌های عملیاتی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت سیزدهم به شمار می‌رود که این اقدامات به نوعی در بهبود وضعیت کسب و کار بانوان نقش جدی خواهد داشت.

وی به حمایت از زنان کارآفرین در ۱۲ استان کشور نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه، حمایت از ۳۸۷ کارآفرین و یک هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار در ۶۲ حرفه در همه بخش‌های کشاورزی و ایجاد ۲۰۰ سایت تولید محصول و حمایت از ۱۰۰ شرکت تعاونی زنان بخشی از حمایت های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: البته موضوعات خاص حوزه بانوان مانند موضوعات مرتبط با سلامت، آسیب‌های اجتماعی، اشتغال و بیکاری مدنظر بانوان به صورت جدی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیگیری و دنبال می‌شود.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.