پدر و دختری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کردند

پدر و دختری که با معرفی خود به عنوان کارشناسان سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال از 40 نفر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

چندی پیش یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در شبکه اجتماعی اینستاگرام با یک پدر و دختر که مدعی سرمایه‌گذاری‌های کلان و پرسود در زمینه رمزارزها بودند، آشنا شدم و پس از جلب اعتمادم مبلغ یک میلیارد ریال را برای سرمایه‌گذاری از من دریافت کردند اما بعد از مدتی دیگر جواب تماس‌های مرا نداده و سودی نیز پرداخت نکردند.
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند این پدر و دختر که از مجرمان سابقه‌دار جرایم سایبری هستند مدتی است با پوشش کارشناسان ارز دیجیتال در محدوده تهران بزرگ اقدام به فعالیت مجرمانه می‌کنند.

در ادامه با اقدامات فنی پلیس و پس از تشریفات قضایی مجرمان در حالی که مشغول کلاهبرداری از فرد دیگری بودند دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شدند.
رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان رسیدگی به این پرونده تعداد شاکیان این پدر و دختر کلاهبردار به بیش از ۴۰ نفر افزایش پیدا کرد، گفت: در اقدامات تکمیلی پرونده مشخص شد این پدر و دختر تنها اعضای این باند کلاهبرداری نبودند و 2 نفر دیگر نیز درکنار این تیم فعالیت می‌کردند که در ادامه اقدامات عملیاتی پرونده این افراد نیز شناسایی و دستگیر شدند. متهمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به کلاهبرداری دست‌کم ۱۰۰۰ میلیارد ریال از شاکی‌ها اعتراف کردند. برای هر 4 متهم دستگیرشده، پرونده‌های جداگانه تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی مأموران پلیس فتا نیز در این خصوص همچنان ادامه دارد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.