چگونه ماندگاری عطر و ادکلن خود را بیشتر کنیم؟

عطر و ادکلن، همچون یک امضای شخصی، می ‌توانند اعتماد به نفس را بیش تر کنند و آرامش را در شما و اطرافیانتان به وجود بیاورند. هر بار که بوی عطر خود را حس می‌کنید، یادآوری‌ از شخصیت و سلیقه‌ و خاطرات خودتان خواهد بود. اما چگونه ماندگاری عطر و ادکلن خود را بیشتر کنیم؟

به گزارش هیون استور، از در این مقاله، به راهکارهایی فوق‌العاده برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن می‌پردازیم.

غلظت عطر را در نظر بگیرید

  • عطر و ادکلن، همچون نمادی از شخصیت و سلیقه‌ی فرد، می‌توانند احساسات و خاطرات را به زندگی اضافه کنند. اما آیا می‌ دانید که غلظت عطر چه تاثیری بر پخش و ماندگاری رایحه دارد؟
  • فصل‌بندی عطرها

عطر و ادکلن، همچون نمادی از شخصیت و سلیقه ‌ی فرد، می‌ توانند احساسات و خاطرات را به زندگی اضافه کنند. انتخاب عطر مناسب بر اساس فصل ‌های سال، نه تنها به ماندگاری و پخش بوی عطر کمک می ‌کند، بلکه با محیط و موقعیت ‌های مختلف هماهنگی دارد.

بطری عطر را تکان ندهید

تکان دادن عطر قبل از استفاده، یکی از مسائلی است که بین علاقه ‌مندان به عطر و ادکلن مورد بحث و جدل قرار دارد. برخی معتقدند که تکان دادن عطر باعث پخش بوی بهتر می ‌شود، در حالی که دیگران این عمل را ضروری نمیدانند. در ادامه، به توضیحاتی درباره ‌ی تکان دادن عطر قبل از استفاده می ‌پردازیم

تغییرات شیمیایی

تکان دادن عطر باعث ورود هوا به داخل بطری می ‌شود. این تغییرات شیمیایی میتواند کیفیت و ماندگاری عطر را کاهش دهد.

تکان دادن عطر و پخش بو

تکان دادن عطر ممکن است باعث پخش بوی بیشتری شود اما تأثیر معمولاً کمی است و تفاوت چشم‌ گیری در پخش بو ایجاد نمیکند. به جای تکان دادن عطر، آن را به دور از نور مستقیم خورشید و در دمای اتاق نگهداری کنید. استفاده از اتومایزر (اسپری کننده) به جای باز کردن درب بطری، ماندگاری عطر را حفظ میکند.

عطر را روی پوست مرطوب یا چرب استفاده کنید

استفاده صحیح از عطر، علاوه بر افزایش ماندگاری، به پخش بوی بهتر نیز کمک میکند. در این بخش به دلایلی که بهتر است عطر را روی پوست مرطوب یا چرب اسپری کنید، می‌ پردازیم

  • عطر روی پوست مرطوب یا چرب بهتر حفظ می‌ شود. پوست مرطوب، رایحه‌ های عطر را جذب میکند و ماندگاری آن را افزایش می‌ دهد.
  • پوست مرطوب، مولکول ‌های عطر را بهتر پخش میکند. اسپری کردن عطر روی پوست مرطوب، باعث پخش بوی بیشتری میشود.
  • پس از حمام، کمی صبر کنید تا بدن خشک شود و سپس عطر را روی پوست مرطوب اسپری کنید. از وازلین یا کرم‌ های بدون بو به عنوان پایه ‌ای برای عطر استفاده کنید.
  • از اسپری کردن عطر روی شانه مو نیز استفاده کنید. موها آغشته به رایحه‌ ی عطر می ‌شوند و برای مدت طولانی همراه با شما خواهند بود.

نگهداری در جای خشک و خنک

نگهداری صحیح از عطر، علاوه بر افزایش ماندگاری، به پخش بوی بهتر نیز کمک می ‌کند. در ادامه، به نکاتی برای نگهداری عطر می ‌پردازیم

محل نگهداری

  • بهترین مکان برای نگهداری عطر، داخل کمد اتاق است. کمد با دوری از نور، پنجره، رطوبت و دمای ثابت، شرایط مناسبی را برای نگهداری عطر ایجاد می‌ کند.
  • اگر می ‌خواهید عطر را برای مدت طولانی نگه دارید، یخچال محل مناسبی است. اما مطمئن شوید که بوی مواد غذایی روی آن تأثیر نمی گذارد.
  • عطر را در بطری اصلی آن نگهداری کنید و از جدا کردن آن از شیشه اصلی خودداری کنید.

دمای نگهداری

  • خنک و ثابت بهترین دما برای نگهداری عطر، دمای خنک و ثابت است. از تغییرات دما و رطوبت خودداری کنید.
  • جلوی نور خورشید عطر را در مکانی دور از نور خورشید قرار دهید. نور مستقیم خورشید می‌تواند کیفیت عطر را تحت تأثیر قرار دهد.

با این ترفندها، ماندگاری عطر و ادکلن خود را بهبود دهید و از رایحه‌ی خوشبویی که به ارمغان می‌آورند، لذت ببرید.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.