یکی از درخشان‌ترین کنگره‌های شعر ایثار به میزبانی قزوین برگزار شود

اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار، هفتم اسفندماه به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

دکتر اسماعیلی، مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین در نشست خبری هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار به خبرنگاران گفت: استان قزوین بیش از ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ویژگی‌های ادبی و هنری استان باعث شده برای اولین بار، میزبانی کنگره بین المللی شعر ایثار به قزوین واگذار شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین خاطرنشان کرد: شهدا، ایثارگران، مادران و همسران شهدا، سبک زندگی، جهاد تبیین، فرهنگ ایثار، سردار سلیمانی و افق آینده نوجوانان بخش‌های این کنگره شعر است.

وی با اشاره به این نکته که کمیته دانشجویی، دانش آموزی، بانوان ، تبلیغات و رسانه از اصلی ترین کمیته های این کنگره است که فعالیت خود را به شکل جدی آغاز کرده اند افزود: عصر شعر دانش آموزی و پدران آسمانی از برنامه‌های جنبی هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار است که روز‌های آینده با همکاری بسیج استان و بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.

دکتر اسماعیلی تصریح کرد: هنوز ترکیب داوران این کنگره بزرگ کشوری نهایی نشده است اما در میان داوران ، شاعران قزوینی نیز حضور خواهند داشت .

وی در پایان گفت: باتوجه به نشست های تخصصی و تصمیمات گرفته شده تمام اشعار تاییدشده در دبیرخانه این کنگره در کتابی چاپ و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت .

محدثی خراسانی، دبیر علمی کنگره بین المللی شعر ایثار هم با بیان این که قزوین یکی از قطب‌های هنر و ادبیات کشور است، گفت: هرچه از سرچشمه فرهنگ شهادت و ایثار فاصله می‌گیریم میبینیم ظرفیت‌های تازه‌ای از این گنجینه نمایان می‌شود.

محدثی خراسانی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و باید بیشتر تلاش کنیم تا پیوند میان مردم و انقلاب اسلامی محکم‌تر شود.

دبیر علمی کنگره بین المللی شعر ایثار ابراز امیدواری کرد که اسفندماه، یکی از درخشان‌ترین کنگره‌های شعر ایثار به میزبانی قزوین برگزار شود.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.