قوانین در حوزه زنان و خانواده باید ضمانت اجرایی داشته باشد

مشاور امور بانوان کمیته امداد در نشست «هم‌اندیشی بالندگی بانوان» با تاکید بر اهمیت فعالیت هیات اندیشه‌ورز بانوان در کمیته امداد گفت: این هیات با تکیه بر نیرو‌های متخصص بانوان امداد، فعالیت خود را آغاز کرده است.
خانم لاله افتخاری ارائه تصویری از آینده حضور بانوان در کمیته امداد را یکی از اقدامات هیات اندیشه‌ورز بانوان دانست و افزود: بخش قابل توجهی از این مساله انجام شده و پیش‌نویس نظام مسائل بانوان در کمیته امداد تهیه شده است.
وی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور از سوی دولت، گفت: حوزه بانوان کمیته امداد پیشنهاداتی را در جهت توانمندسازی زنان در حوزه‌های فکری، فرهنگی و مهارت‌آموزی به دولت ارائه داده است.
مشاور وزیر دادگستری در امور زنان و خانواده نیز در این نشست بر اهمیت جنبه‌های حقوقی و قضایی مسائل مرتبط با زنان در برنامه هفتم توسعه کشور تاکید کرد و گفت: برنامه کمیته امداد در حوزه زنان و خانواده، کاربردی و ملموس است.
خانم پوران ولویون، با بیان اینکه کمیته امداد زودتر از دیگر دستگاه‌های پیشنهادات خود را برای برنامه هفتم توسعه اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیشین توسعه کشور را تحلیل و بررسی کرده‌ایم و نگاه ما در جنبه‌های حمایتی از زنان، معطوف به کمیته امداد و بهزیستی است.
وی با اشاره به بند‌های قانون اساسی در خصوص توجه به موضوع زنان و خانواده، افزود: قوانین در حوزه زنان و خانواده باید ضمانت اجرایی داشته باشد.
خانم ولویون با اشاره به اینکه ۵۶ درصد زنان کشور در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور از جمله در زمینه بهداشت و سلامت و آموزش فعال هستند، گفت: زنان بسیار اندیشمندی داریم که متاسفانه در عرصه‌های سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری حضور پررنگی ندارند.
وی با اشاره به ضرورت تغییر نگاه مسئولان به زنان، افزود: شرط داشتن جامعه سالم، برخورداری از یک خانواده سالم است.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.