4800 زن سرپرست خانوار شاغل شدند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سنندج گفت که اشتغال ویژه برای چهار هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار در کشور و پایداری شغل برای زنان سرپرست خانوار در قالب کسب و کارهای خانواده محور انجام شده است.

انسیه خزعلی در نشست با بانوان فرهیخته استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اشتغال زنان یکی از اولویت‌های ما است و در این راستا مشاغلی که کارآفرینان فراهم کرده‌اند تا چهار سال ادامه پیدا خواهد کرد و از مواد اولیه تا فروش تولیدات را بر عهده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه صادرات تولیدات تعاونی‌های زنان ضروری است و با حمایت وزارت اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت این موضوع را دنبال می‌کنیم، گفت: دولت خدمتگزار، در عرصه زن و خانواده ۱۲ خدمت و دستاورد مهم از جمله ارتقای جایگاه زنان همتراز با مردان، تدوین سوابق زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان و بیمه زوجین نابارور داشته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تاکید بر توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف و پیگیری مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به کردستان، به استفاده از ظرفیت روستا در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در راستای محرومیت زدایی اشاره کرد و قول پیگیری مسائل روستاییان از جمله صندوق کارآفرینی، راه اندازی بازارچه مجازی و رفع مشکلات مدرسه دخترانه را داد.

در ادامه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به کردستان و با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ۱۱۰ فقره جهیزیه به زوج‌های جوانان استان اهدا شد.

انسیه خزعلی همچنین روز پنجشنبه در آیین اهدای این تعداد جهیزیه در سنندج اظهار کرد: تشکیل و بقای خانواده امری مقدس و از آیه‌های خداوند و نشانه مودت، محبت و عاطفه است.

وی افزود: امام (ره) هنگام جاری کردن عقد زوجین می‌فرمودند: باهم بسازید یعنی بسیاری از اختلاف‌ها و تفاوت دیدگاه‌ها را ندیده بگیرید و بروید با هم بسازید و از کمبودها چشم‌پوشی کنید.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج – همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.