امروز در دنیا مد اسلامی دارای یک سبک است

مدیرعامل بنیاد مد و لباس و سبک زندگی کشور گفت: ظرفیت سازی و مطرح کردن هنرمندان ایرانی در عصر جهانی هدف اصلی این بنیاد در بین نسل جوان است.

حدیث پازوکی مدیرعامل بنیاد ملی مد و لباس کشور درباره بنیاد ملی مد و لباس و سبک زندگی گفت: این بنیاد در دوره جدید دو برنامه تدوین کرده که با روش های جهانی و با ظرفیت بومی اسلامی خودمان همخوانی داشته باشد که دارای دو محور است: معرفی لباس فاخر پارسی در داخل و خارج و باب شدن در بین نسل جدید و دوم پولسازی است.

پازوکی افزود: هنرمند ایرانی تا زمانی که نتواند برای خودش ارزش اقتصادی ایجاد کند مستلزم حمایت دستگاهها است و اما برگزاری بازارها و جشنواره ها که به معرفی و فروش در داخل و خارج از کشور منجر شود ظرف مناسبی را برای هنرمند ایجاد کند عملا بستر رشد آنان به صورت خودجوش اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه درصددیم تسهیلات و امکاناتی را به هنرمندان این عرصه ارائه دهیم گفت: باید عرصه را به اهلش سپرد و برنامه ما این است که هر حرکت ما یک بستر اقتصادی را در پی داشته است.

مدیرعامل بنیاد مد و لباس و سبک زندکی کشور گفت: هدف ما شناسایی هنرمندانی است که تاکنون شناخته و مطرح نشدند و ما در این دوره می خواهیم این افراد را کشف و شناسایی کنیم.

پازوکی افزود: پوشاک ایرانی تمدن و تاریخ ده هزار ساله دارد و در دنیا مد اسلامی امروز دارای یک سبک است و ما می توانیم در این عرصه، زمینه یک کار مشترک و نو از طریق همین تمدن و ظرفیت ده هزار ساله ایی که پوشاک ایرانی دارد استفاده کنیم.

به گفته وی، کتابی نیز برای اهدا به نمایندگان کشورهای دیگر در ایران فراهم شده است که در این کتاب۳۷ دست لباس از اقوام ایرانی تدوین شده به دو زبان و با جزئیاتش منتشر شد.

پازوکی، جدید و به روز کردن لباس فاخر ایرانی را از دیگر اهداف بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و سبک اسلامی اعلام کرد و افزود: ما می خواهیم تمدن۱۰ هزار ساله پوشاک ایرانی طراز جامعه شود چون ویژگی لباس اقوام ایرانی در همه استانها پوشیده بودنش است.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.