نگاه قران کریم و نگاه رسول اکرم (ص) به همه جهانیان است

آیت الله عبدالکریم عابدینی در آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش نغمه های دینی که امروز (شنبه ۱۹ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: قرآن کریم تنها منشور جهانی است که پاسخگوی همه سوالات بشریت به حساب می آید، قرآن کریم تحقق بخش آرمان های متعالی انسان هاست و تنها کتابی است که شکوفاکننده استعدادهای فطری همه آدمیان  بوده و جهانیان تشنه و نیازمند این پدیده یگانه آسمانی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: نگاه قران کریم و نگاه رسول اکرم (ص) به همه جهانیان است و خداوند به پیامبر گرامی اسلام فرمود تو برای یک قوم و قبیله نیامده ای، برای همه جهانیان هستی و به رسول خدا فرمود، بگو همه اهل عالم بدانند من برای شما فرستاده شده ام در هر زمانی و یا در هر مکانی که اقامت دارید، همه شما مخاطب من هستید و هم رسول خدا و هم قرآن رحمت للعالمین معرفی شده اند و این رحمت برای همه آحاد ملت ها و در همیشه تاریخ هستند.

وی عنوان کرد: واژه هایی مانند یا ایهاالناس و یا بنی آدم شاهد این حقیقت است که همه مخاطب پیامبر هستند زیرا فطرت انسان، مخاطب قرآن و رسول خداست و خدا انسان را با این فطرت آفریده که وجه مشترک همه انسانهاست.

آیت الله عابدینی اعلام کرد: قرآن کریم اهتمام به کرامت انسانی دارد و بر اساس آیات قرآن آنچه کرامت را در انسان شکوفا می کند قرآن کریم است و در آموزه های قران کریم آمده اگر بخواهید به کرامت برسید در سایه قرآن این امر مسیر می شود.

وی تأکید کرد: امنیت برای جهانیان رهاورد قرآن کریم است و حیات انسانی در سایه مواهب قرآنی میسر است اگر انسان بخواهد از زندگی حیوانی هجرت کرده و به زندگی انسانی برسد این امر با قرآن میسر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: در قرآن کریم آمده است هر کس کار شایسته می کند چه مرد و چه زن باشد اگر ایمان داشته باشد ما او را به حیات طیبه زنده می کنیم و ولادت دوباره روزی او می شود.

وی یادآور شد: قرآن کریم منادی قسط و عدل برای جهانیان است همه انسان ها در همه عالم، قرآن آمده حمایت شان کند تا برای قسط و عدل خودشان اقدام کنند و به پا خیزند و آرامش روحی و روانی در پرتو قرآن کریم است.

این مسابقات به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شده است.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.