جایگاه بانوان عفیف در فرهنگ ما ویژه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که نمایش «جهان‌بانو» روایتی محکم و مستند دارد، تاکید کرد: جایگاه بانوان عفیف در دین و فرهنگ ما ویژه است.

محمدمهدی اسماعیلی پس از تماشای نمایش میدانی جهان‌بانو به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی گفت: نمایش جهان‌بانو دارای قابلیت بالای فنی و محتوای غنی بوده و به نظرم ساخت چنین آثاری جزو ضروریت‌ها و نیازهای این روزهای جامعه ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امتیاز اصلی نمایش این است که از یک سیر تاریخی قوی و مستند بهره برده و داستان آن منطبق بر روایات و آیات قرآنی است.

اسماعیلی ادامه داد: علاوه بر این، ریتم تند روایت ها باعث می‌شود تماشاگر گذر زمان را احساس نکند و خسته نشود.

وی با اشاره به درون مایه جهان بانو، ساخت آثار متعدد و متنوع نمایشی با موضوع زنان و دختران را لازم دانست و افزود: جایگاه بانوان و زنان عفیف ما در دین و فرهنگ ما ویژه است. مادران و دختران ما مسوولیت‌هایی مهم بر عهده دارند که به‌خوبی نقش خود در خانواده و جامعه را ایفا می‌کنند. بنابراین لازم است این امر خطیر، دستمایه آثار نمایشی باشد.

وزیر فرهنگ با قدردانی از عوامل سازنده جهان بانو و سازمان اوج گفت: انشاءالله با ترویج بیشتر این دست نمایش‌ها شاهد حضور گسترده‌تر بانوان و دختران و مردان و جوانان عزیزمان در بوستان ولایت برای تماشای آن‌ها و نیز نمایش جهان بانو باشیم.

فصل دوم نمایش میدانی جهان بانو هر شب ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه namaticket.ir بلیت آن را تهیه کنند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.