سهم استان قزوین در وصولی‌ مالیات‌های کشور ۱/۴۳ درصد است

استفاده از پول نقد توسط پزشکان مصداق فرار مالیاتی محسوب می‌شود

متینا شایسته نیا: صبح امروز دوشنبه سیزدهم شهریورماه ، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با خبرنگاران نشست خبری برگزار کرد و در کنار گزارش عملکرد اداره کل خود ، به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

عزیزالله عباسپور ضمن قدر دانی از زحمات رسانه های استان در بیان عملکرد همکاران خود گفت : وظیفه اصلی اداره کل امور مالیاتی در وهله اول وصول مالیات به صورت عادلانه است و موضوع بعدی که همواره نیاز به اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها دارد نحوه مصرف مالیات‌هاست، اگر مردم نسبت به این مسئله آگاه باشند یقیناً مؤدیان با طیب خاطر به پرداخت مالیات توجه بیشتری خواهند داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۸ هزار و ۵۰ فرم در بخش اظهارنامه و تبصره ماده ۱۰۰ دریافت کردیم که ۱۹ هزار و ۳۴۰ فرم آن اظهارنامه بوده و ۵۸ هزار و ۷۱۰ فرم تبصره ماده ۱۰۰ بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۱۵ درصد رشد داشته است.از نظر ریالی نیز در این بخش در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۴۲ میلیارد تومان مالیات ابرازی داشتیم و در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۹۶ میلیارد تومان مالیات ابرازی دریافت کردیم و در واقع در این بخش ۱۷۹ درصد رشد اتفاق افتاده است.در سال ۱۴۰۱ در بخش اشخاص حقوقی در مجموع ۵ هزار ۳۸۳ اظهارنامه مالیاتی دریافت کردیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ با تعداد ۵ هزار و ۳۳۱ اظهارنامه رشد قابل توجهی نداشت، ضمن اینکه در این بخش از نظر ریالی ۱۶۰۰ میلیارد در سال ۱۴۰۰ و در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد دریافت مالیات داشتیم.

عباسپورتصریح کرد: در ادامه از انتقال پرونده های بزرگ مالیاتی به استان هم خبرداد و گفت: در این راستا 57 پرونده شناسایی شد که توانستیم 19 پرونده را به استان منتقل کنیم و 21 پرونده نیز در دست بررسی است و شش پرونده در مرحله صدور مجوز است و با 11 فقره نیز موافقت نشده است.

وی در خصوص میزان فرار مالیاتی هم یادآورشد: فرار مالیاتی فرایند پیچیده ای دارد و گاهی مواقع سالهای بعد مشخص می شود لذا نمی توان آمار دقیقی از آن اعلام کرد اما با راه اندازی سامانه های نوین و کسب اطلاعات از وضعیت درآمد و فروش گروههای مختلف و جابجایی وجه نقد و گردش حساب می توان به آمار واقعی دست یافت.

عباسپور در خصوص وضعیت یکی از شرکت های پیش فروش خودرو در تاکستان که اخیرا دچار مشکل شده و از طریق مجاری قانونی در حال پیگیری و رسیدگی است ؛ به خبرنگاران گفت : شرکت رضایت خودروی طراوت نوین از سال 92 تا 98 به صورت شخص حقیقی فعالیت می کرد و از سال 99 به شرکت تبدیل شد و سالانه حدود شش میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده بود.

وی ادامه داد: پس از مشکلات ایجاد شده برای این شرکت پس از توقف پرداخت مالیات در سالهای اخیر در حال حاضر اصل بدهی مالیاتی این شرکت 420 میلیارد تومان و حدود 700 میلیارد تومان جریمه دارد که مجموع بدهی های آن به بیش از 1100 میلیارد تومان رسیده است.

این مقام مسوول درباره فرار مالیاتی برخی پزشکان، گفت: استفاده از پول نقد توسط پزشکان مصداق فرار مالیاتی محسوب می‌شود و از بخشودگی جرایم و معافیت‌ها محروم خواهند شد اما برخورد جدی و پلمب خارج از محدوده فعالیت امور مالیاتی است.

عباسپور در پایان در خصوص دریافت مالیات از فعالان فضای مجازی یادآورشد: در فضای مجازی یک بلاگر شناسایی شد که حساب های بانکی او نشان از درآمد بالای او داشت که پس از محاسبه از این فرد بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان مالیات دریافت شد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.