اگر مسئولان در اجرای قانون جوانی جمعیت قصور داشته باشند قطعا از طریق قضایی پیگیری خواهد شد

علی فولیان ؛معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین گفت: حضور دو هزار متقاضی در صف انتظار دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت قابل قبول نیست و دادگستری این مساله را پیگیری می‌کند.

علی فولیان در این نشست گفت: متاسفانه قانونی که در سال ۱۴۰۰ تصویب شده است؛ پس از گذشت دو سال تاکنون هیچ مصوبه‌ای در راه و شهرسازی برای این طرح وجود ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هم گفت: لازم است در اجرای تفاهمنامه مشترک دادگستری با صداوسیما، جلساتی در زمینه‌های مختلف قضایی صورت گیرد تا افزایش رضایتمندی عمومی به دست آید.

فولیان افزود: هدف کمیته‌ها، شناسایی بستر‌های حفظ حقوق عامه و مبادی جرم و راه‌های مقابله با آن است.

وی اضافه کرد: یکی از نگرانی‌های سیاست‌گذاری در سطح کلان کشور مساله بحران جمعیتی است که در این زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: در این راستا سال گذشته وظایف دستگاه‌ها توسط دادگستری ابلاغ شده و وظیفه آن بر دوش وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است و سایر دستگاه‌ها هم بر اساس تکالیف خود تکالیفی دارند.

فولیان افزود: از ظرفیت دهیاران و شورا‌های روستا‌ها هم برای اطلاع رسانی باید استفاده شود.

وی اضافه کرد: از دو هزار و ۱۷۳ متقاضی که مدارک خود را تکمیل کردند تعداد بسیار کمی زمین را دریافت کرده اند و از روند کند اجرای آن انتقاد داریم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: مسئول دستگاه‌ها اجرای این قانون را باید اولویت خود قرار دهند و برای آن برنامه مدونی داشته باشند.

فولیان افزود: اینکه در شهر قزوین پس از گذشت دو سال از تصویب قانون حتی یک قطعه زمین اختصاص داده نشده است واقعا قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: برای چهار روستا هم عمدتا در راستای قانون جهش تولید مسکن زمین در نظر گرفته شده است و مصوبه‌ای برای طرح جوانی جمعیت وجود ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: برای روستا‌ها باید برنامه ریزی شود چرا که همه روستا‌ها برای اتصال به طرح هادی وجود ندارد.
فولیان افزود: در اراضی اوقافی هم امکان اعطای سند تکبرگ وجود ندارد و باید سازوکار قانونی آن در نظر گرفته شود. اگر مسئولان در اجرای قانون جوانی جمعیت قصور داشته باشند قطعا از طریق قضایی پیگیری خواهد شد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.