رفع یخ زدگی شیشه ماشین با چند روش کاربردی

یخ زدگی شیشه های خودرو از معضلات رایج رانندگان در فصل سرد زمستان است. این فاکتور دید راننده را در جاده محدود می کند.

1. بخاری و چراغ های خودرو، از بین بردن یخ زدگی شیشه ماشین

روشن کردن بخاری و وارد شدن گرمای آن به شیشه های جلو یک روش پاک کردن شیشه یخ زده خودرو است. پس از اعمال گرمای مناسب به بخش جلویی خودرو، تنظیمات بخاری را در حالت A/C قرار دهید تا سرعت یخ زدایی شیشه ها بیشتر شود. روشن کردن چراغ ها و خارج شدن گرمای آنها هم می تواند در ذوب شدن یخ ها کمک کند.

2. کرم نرم کننده پوست، حذف بخار شیشه و تاری دید

یک راهکار مناسب رفع یخ زدگی شیشه ماشین، به کار بردن کرم نرم کننده پوست است. این ماده می تواند بخار شیشه ماشین را از بین ببرد و محدوده دیدی شفاف تری برای راننده ایجاد کند.

3. ضد یخ، ترکیبی عالی برای رفع یخ زدگی شیشه ماشین

ضد یخ یک ترکیب فوق العاده برای برای از بین بردن یخ زدگی شیشه ماشین محسوب می شود. با خرید این متریال و ریختن مقداری الکل و چند قطره مایع ظرفشویی درون آن به راحتی می توان یخ زدگی شیشه را از بین برد.

روش استعمال ضد یخ برای از بین بردن یخ زدگی شیشه ماشین

ضد یخ را روی شیشه های خودور اسپری کنید. بعد 2-1 دقیقه، با کاردک پلاستکی یا دستمال تمیز برای از بین بردن یخ زدگی شیشه ماشین اقدام کنید. هر چه میزان ضد یخ بیشتری اسپری کنید، مدت زمان لازم برای از بین بردن یخ ها کمتر می شود.

4. کارت اعتباری

این روش رفع یخ زدگی شیشه خودرو مناسب شرایطی است که دسترسی به ضد یخ و ابزاری تیز چون کاردک نداشته باشید. برای استفاده از این روش، ابتدا هیتر خودرو را روشن کرده و در بالاترین دمای آن بگذارید. این کار به نرم شدن یخ ها و آسان تر شدن کار کمک می کند.

بهتر است از کارتی استفاده کنید که به اندازه کافی سفت باشد. در صورت در دسترس نبودن چنین کارت اعتباری می توانید از سه کارت به طور همزمان استفاده کنید تا در موقع تراشیدن یخ ها کارت خم نشود.

5. آب ولرم، آسان ترین روش پاک کردن شیشه یخ زده خودرو

استفاده از آب گرم یا ولرم در دسترس ترین روش پاک کردن شیشه یخ زده خودرو است. با توجه به حجم یخ زدگی شیشه باید از چند لیتر تا چند گالن آب استفاده کرد. هرگز نباید از آبجوش در این مورد استفاده نمود؛ چرا که علاوه بر امکان ترک خوردن شیشه، در دمای پایین به سرعت یخ زده و پودر می شود. در حالیکه آب ولرم این ویژگی را ندارد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.