تیم ملی والیبال ایران ؛آمریکا را شکست داد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار هفته سوم لیگ ملت‌ها موفق به شکست تیم المپیکی آمریکا شد تا نمایش خیره کننده‌ای در آغاز این هفته از مسابقات داشته باشد.

در این دوره از رقابت‌ها ۱۶ تیم حضور یافتند که در دور گروهی به صورت دوره‌ای در ۳ هفته به مصاف هم می‌روند. در این دوره تیم ترکیه جایگزین چین شد و برای اولین بار حضور در لیگ جهانی را تجربه کرد. در هر هفته تیم‌ها به صورت ۸ تیمی در دو گروه مسابقه می‌دهند و جدول مسابقات به صورت کلی و با اولویت ترتیبی تعداد برد و امتیاز محاسبه می‌شود و در پایان ۸ تیم برتر به دور یک چهارم نهایی که در ووچ لهستان برگزار خواهد شد، صعود می‌کنند.

تیم روسیه به مانند دوره قبل به علت بحران اوکراین در این دوره نیز از رقابت‌ها کنار گذاشته شد.۵ تیم برتر دور گروهی لیگ ملت‌ها که تا کنون مجوز دریافت نکرده باشند به المپیک ۲۰۲۴ صعود می‌کنند.

در هفته نخست مسابقات تیم‌ها در دو شهر آنتالیا ترکیه و ریو دوژانیرو برزیل رقابت کردند، در هفته دوم فوکواوکا ژاپن و اوتاوا کانادا میزبان مسابقات شدند و میزبانی هفته سوم را لیوبیلیانا اسلوونی و مانیل فیلیپین بر عهده دارند. مرحله نهایی در اطلس آره نا در شهر ووچ لهستان برگزار خواهد شد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.