در سال گذشته 200 نفر از زندانیان استان قزوین به صورت مشروط آزاد شدند

رئیس کل دادگستری و دادستان قزوین درآستانه هفته قوه قضاییه با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات مختلف اصحاب رسانه استان قزوین پاسخ دادند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: درآستانه سالروز شهادت دکتر بهشتی و یارانش باید اذعان کرد آنچه داریم مدیون شهداست و ما هم با عمل به وظایف خود باید در مسیر شهدا قرار گیریم.

قاضی شعبانی با اشاره به نقش و اهمیت رسانه ها تصریح کرد : اهمیت رسانه در عصر کنونی بسیار مهم است و این روزها معاندین از همین ظرفیت برای ضربه زدن به نظام استفاده می کنند ولی ما هنوز این اهمیت را درک نکرده ایم.

وی تاکید کرد : اخلاص درعمل مهم است و کار رسانه نیز نوعی جهاد تلقی می شود و در دستگاه قضایی حمایت از اصحاب رسانه را تکلیف خود می دانیم زیرا رسانه ها به تحقق اهداف نظام کمک می کنند و برای حفظ نظام اسلامی باید کنار هم باشیم و از همدیگر حمایت کنیم البته در کنار حق همیشه وظیفه هم مطرح است و هر کس از این دایره خارج شود با آن برخورد خواهد شد.

وی به خبرنگاران درخصوص آمار ورودی پرونده ها در دستگاه قضایی استان قزوین گفت: در سال گذشته 268 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد و با تلاش قضات بیش از 260 هزار فقره آن رسیدگی و برای آنها رای صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: همچنین در سال گذشته 81 هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف وارد شد که برای بیشتر آنها رای لازم صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی با تشکیل 62 جلسه ، 150 مورد بازدید میدانی انجام شده و 210 مصوبه خروجی این نشست ها بوده است. با بررسی مشکلات 447 واحد تولیدی و صنعتی توانستیم با کمک دستگاههای اجرایی نسبت به احیای 27 واحد اقدام کنیم که با این کار 1700 کارگر جدید جذب شد و 8500 نفر به کار بازگشتند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت زندانیان هم گفت: در سال گذشته 200 نفر از زندانیان استان قزوین به صورت مشروط آزاد شدند و به 3 هزار و 22 نفر نیز مرخصی اعطا شد و پرونده 20 زندانی با مصالحه و رضایت شکات خاتمه یافت و پرونده 690 نفر نیز در سایر جرایم مختومه شد.

قاضی شعبانی یادآورشد: برای 1560 نفر از زندانیان هم که رای باز داشتند توانستیم در حین محکومیت شغل ایجاد کنیم و درمان 1700 مددجوی زندانی هم مهیا شد و 2900 زندانی هم از خدمات مشاوره ای برای حل مشکلات خانوادگی برخوردار شدند و کلاس مهارت زندگی برای 2500 زندانی نیز تشکیل شد که مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهارداشت: برای هوشمند سازی اقدامات قضایی طرح های خوبی اجرا شده و با 8370 مورد دادرسی الکترونیک برای تسهیل در امور قضایی مردم اقدام کرده ایم.

این مقام عالی قضایی درپایان تصریح کرد: 147 هزار فقره ابلاغ الکترونیک در استان اجرا شده که با این کار 95 درصد ابلاغ های مخاطبان به صورت غیر حضوری و الکترونیک بوده است.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.