اجرای ویژه بانوان در دومین شب جشنواره موسیقی نواحی

تالار رودکی در شب دوم شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی میزبان ۸ گروه موسیقی از مناطق مختلف کشور بود.

در دومین شب از این رویداد که با استقبال هنرمندان و مخاطبان مواجه شده است گروه نی انبان آبادان به سرپرستی مصطفی خرم دل به عنوان گروه اول به اجرا پرداختند. گروه نوازی مازنی از آمل به سرپرستی سعدی صادقی دومین اجرای بخش اول را برعهده داشتند.

بداهه نوازی گروه لری

در بخش بعدی محمد علی باجلاوند به اجرای بداهه نوازی پرداختند. این موسیقی، جزو موسیقی سنتی به حساب می‌آید و سرپرست آن بر اساس رویداد‌های کشور و وحدت در موسیقی آن را شکل داده است.
آیت قنبری عاشیق آذربایجانی اجرای بعدی را در ۳ بخش متفاوت بر عهده داشت. هنرمندان در اجرا‌های خود گزیده‌ای از موسیقی‌های اجرایی خود را بر روی صحنه می‌برند.
موسیقی ترکمنی به سرپرستی ابراهیم جرجانی در ۵بخش اجرا شد. بخشی از اجرای این گروه به نی هفت بند، تک نوازی کمانچه و تکنوازی دوتار بود.

اجرای ویژه بانوان
اجرای ویژه دوتار گروه بانوان قوچان به سرپرستی اعظم جوانبخت در ۴ قسمت بخش بعدی روز دوم جشنواره بود.
گروه هفتم و هشتم اجرایی را به صورت مشترک انجام دادند. این گروه‌های بوشهری به شروه خوانی و نی جفتی پرداختند.

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۱۶ تا ۱۸ دی‌ماه در حال برگزاری است. تالار رودکی هرشب از ساعت ۱۸ میزبان اجرای صحنه‌ای هنرمندان موسیقی نواحی ایران در چهار بخش است.

بخش پژوهشی جشنواره نیز هرروز از ساعت ۱۶ در طبقه پنجم دفتر موسیقی برگزار می‌شود. همچنین ۱۹ دی‌ماه نیز تالار رودکی میزبان آیین اختتامیه این رویداد ملی خواهد بود.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.