تبلیغ سالن زیبایی‌ کار دست زن آرایشگر داد

زن آرایشگر که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش یک دختربچه را به عنوان عروس آرایش و معرفی کرده بود بازداشت شد.

سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه‌عروس گفت: انتشار این ویدیو موجی از واکنش‌های منفی را در افکار عمومی بخصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک در پی داشت. از این‌رو پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داد و تیم رصد و پایش این پلیس، مبدأ اصلی انتشار این ویدیو را مورد شناسایی قرار دادند.
در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این ویدیو از سوی یک سالن زیبایی ضبط و منتشر شده است که با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، مدیر سالن زیبایی به پلیس فتا تهران بزرگ احضار و بلافاصله مدعی شد موضوع ازدواج این کودک یک سناریوی تبلیغاتی بوده که مدیر آرایشگاه برای جذب مشتری و دنبال‌کننده در اینستاگرام اجرا کرده و به هیچ عنوان موضوع عروسی این کودک صحت ندارد.
این زن پس از مواجهه با مأموران اعلام کرد که از عواقب کار خود بی‌اطلاع بوده و ضمن ابراز پشیمانی از عمل خود گفت که دختر نوجوان فرزند یکی از مشتریان آرایشگاهش بوده و چون قصد داشته اقدام به ایجاد تبلیغ در فضای مجازی کند، این کودک را به عنوان یک عروس معرفی و آرایش کرده است.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و… پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: صفحه اینستاگرامی مذکور با دستور قضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.
وی ادامه داد: همچنین کارشناسان اداره مبارزه با جرائم علیه کودکان و بانوان پلیس فتا با والدین این کودک صحبت کرده و ضمن ارائه مشاوره‌های لازم به آنان تأکید کردند که صیانت از هویت و شخصیت فرزندشان برعهده آنان بوده و بی‌توجهی و هر گونه آسیب به آن موجب مجازات قانونی است.
معظمی‌گودرزی با هشدار به مردم بخصوص کاربران فضای مجازی گفت: در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین کنوانسیون حقوق کودک که کشورما نیز به آن پیوسته هر گونه سوءاستفاده از کودکان و وارد کردن آسیب جسمی و روحی به آنها جرم‌انگاری شده است. پلیس فتا نیز در عمل به قانون با چنین مواردی برخورد خواهد کرد.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: به افرادی که قصد دارند برای انجام تبلیغات، افزایش دنبال‌کننده یا هر موضوع دیگری اقدام به ساخت ویدیو یا انتشار تصاویر نامتعارف و نامناسب از کودکان کنند، هشدار می‌دهم که پلیس فتا با آنان برخورد خواهد کرد و والدین نیز باید بدانند چنین اقدامات و رفتارهایی گرچه ممکن است در کوتاه‌مدت منجر به افزایش دنبال‌کننده یا جلب شدن توجه به سوی فرزندشان شود، اما در دراز‌مدت آثار مخرب فراوانی در روند شکل‌گیری شخصیت و شرایط روحی کودکان بر جای خواهد گذاشت که جبران‌ناپذیر است.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.