خواص یونجه در بارداری ودوران یائسگی

یونجه از جمله گیاهان علفی شکل است. یعنی ساختار رشد و تکامل آن به مانند علف ها عاری از تنه های ضخیم و یا سترگ می باشد. یونجه گیاهی است پایا از تیره پروانه داران که هم دسته شبدر ها قرار می ‌گیرد. این گیاه در زمان بلوغ می تواند تا یک متر ارتفاع داشته باشد. گیاه یونجه در فصل گلباران، زیبایی‌ های خودش را نشان می دهد. گل های یونجه کوچک اما بنفش و زیبا هستند. در گونه هایی نیز می توانید شاهد گل های زرد رنگی در یونجه باشید. جالب است بدانید که یونجه میوه هم دارد. یک میوه لوبیا شکل کوچک که شبیه به صدف می باشد.

استفاده از یونجه در طول بارداری و شیردهی، بدون ریسک نیست

استفاده از یونجه در مقادیر بیش از آنچه که معمولا در یک وعده غذایی باید مصرف شود، احتمالا در طول بارداری و شیردهی، بدون ریسک نیست. شواهدی وجود دارد که یونجه ممکن است مانند منبع استروژن عمل کند و این بر روی بارداری تاثیر می گذارد.

عرق یونجه به علت دارا بودن بیشتر ویتامین‌ها و املاح معدنی، برای افزایش و بهبود ارزش غذایی شیر مادر بسیار مفید است. از این رو توصیه می‌شود که مادران در دوران شیردهی، از عرق یونجه به اعتدال استفاده کنند.

خواص یونجه برای دوران یائسگی

فیتواستروژن هایی مانند کومسترول، ژنیستئین و بیوکانین موجود در یونجه باعث تنظیم سطح استروژن شده و به کاهش علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی واژن، تعریق شبانه و پوکی استخوان کمک می کند.

خواص یونجه برای درمان سریع زخم ها

یونجه به دلیل داشتن ویتامین کا فراوان می‌تواند باعث جلوگیری از اختلال لخته شدن خون در بدن می شود و برای بهبود سریع زخم‌ها و کاهش خون‌ریزی‌های دهان و بینی مؤثر است.

یونجه برای سلامت کلیه ها

یونجه و جوانه یونجه یک ماده غذایی دیورتیک بوده که از بیماری‌های کلیوی مانند تجمع آب پیشگیری کرد و از عفونت‌های دستگاه ادراری جلوگیری می کند.

خواص یونجه برای بهبود کم خونی

یونجه دارای آهن و کلروفیل فراوان بوده که به تولید سلول‌های خونی کمک کرده و باعث بهبود جریان خون می‌شود.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.