شهدا، معلم و مربی جامعه بشری هستند

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در همایش حکمت مطهر با گرامیداشت یاد و نام شهدای قزوین گفت: اگر همه هستی خود را پای این شهدا بریزیم کم است.اگر با شهدا زندگی کنیم حیات داریم. مکتب ما مکتب شهادت است و مربی ما شهدا هستند. اگر ‌آن چه را که امامین انقلاب ترسیم کردند در همان مسیر قدم به قدم پشت سر ولایت حرکت می کردیم امروز قله ها را بسیار جلوتر فتح کرده بودیم. هر چند نیروهای مسلح به این وظیفه به خوبی عمل کردند.

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به شهدای شهر قزوین تصریح کرد: اگر همه هستی خود را پای این شهدا بریزیم کم است.

وی در ادامه افزود: افتخار نیروهای مسلح ما این است که تدابیر ولایت را عمل می کنند. هر جا در مسیر مکتب ولایت حرکت کردیم به نتیجه رسیدیم.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: در بحث موشک و ساخت و بُرد موشک و در تجهیز موشک نقطه زن گام به گام مسیر ولایت را طی کردیم تا به این نقطه رسیدیم. امروز موشک شهاب قدیمی شده و موشک های دقیقی همچون خرمشهر و حاج قاسم سلیمانی داریم اما در جنگ اسراییل به کار نبردیم بلکه آنچه به کار برده شد بخش کوچکی از استعداد و توان نظامی ما بود.

حجت الاسلام شیرازی در ادامه با اشاره به روز عقیدتی، معلم و روز شهید مطهری تصریح کرد: اولین معلم عالم هستی خداست همچنان که در قرآن می فرماید؛ «ما به انسان اسما را آموختیم». اولین دانش آموز عالم نیز، حضرت آدم(ص) و اولین شاگرد کلاس قرآن الهی پیامبراعظم(ص) است. 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به اینکه شهدا، معلم و مربی جامعه بشری هستند بیان کرد: معلمی شغل اولیا و انبیا و شهداست. همه شهدا تربیت کننده جامعه هستند و مسیر اتصال به خدا را نشان می دهند. 

وی درپایان راه شهدا را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: در مقابل شهید چه تکلیفی داریم؟ اگر شهدا نبودند امروز نظام و اسلام وجود نداشت و مشخص نبود امروز تحت چه پرچمی حرکت می کردیم. لذا باید ببینیم چقدر با شهدا مانوس هستیم. 

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.