شورای شهر حق دخالت در انتصابات «شهردار » را ندارد

علی فرمانی؛ رییس شورای اسلامی شهر قزوین در دومین نشست «رودررو با مسؤولان»که با همت بسیج رسانه استان قزوین برگزار شده بود ، شرکت کرد و به سوال های فعالان رسانه ای قزوین پاسخ داد .

وی با تقدیر از بسیج رسانه استان قزوین در برگزاری این نشست گفت: علی رغم نگاه بعضی از فعالان رسانه های استان قزوین شورای شهر قزوین رسانه گریز نیست و ضمن استقبال از آنان جهت شرکت در جلسات علنی شورا ،به سوال های آنان پاسخ خواهیم داد تا دغدغه مندی آنان که بی شک نمایندگان مردم هستند و دیدگاه آنان را بیان می کنند ؛مرتفع شود .

وی با اشاره به جایگاه شوراها گفت: جایگاه شورا براساس مشورت است و شاید یکی از نقاط قوت و برجسته شورای ششم این باشد که در امور تخصصی از ظرفیت نخبگانی جامعه استفاده می کند و تلاش می کند تمام مصوبات خود را منطبق با دیدگاه های علمی ارایه نماید .

رییس شورای اسلامی شهر قزوین سپس درپاسخ به سوال یکی از حاضرین درباره سفر اخیر شهردار قزوین به ویتنام گفت: در خصوص دستاوردهای سفر ویتنام شهردار و هیات همراه از شهردار خواسته‌ایم که گزارش کاری به شورای شهر ارائه دهند اما تاکنون این گزارش به شورا نرسیده است .

وی درباره تفاوت دیدگاه اعضای شورای شهر با شهردار نیز گفت: در بعضی از موارد هم بنده و هم سایر اعضای شورا با بعضی از تصمیمات شهردار مخالف بوده ایم که این مخالفت نیز به صورت منطقی و البته قانونی به اطلاع شهردار رسیده است . ما معتقدیم شهردار باید در برنامه مدیریتی خود به مصوبات شورا عمل کند تا دچار توقف پروژه ها و برنامه های مدیریت شهری نباشیم .

فرمانی در پایان تصریح کرد: ما هم در شورای اسلامی شهر با برخی از انتصابات در بدنه شهرداری قزوین موافق نیستیم اما شورای شهر حق دخالت در انتصابات را ندارد .

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.