فعالیت ۱۶۰ رشته صنایع دستی نیاز به مجوز ندارد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس دستور وزیر، از امروز فعالیت 160 رشته صنایع دستی نیاز به مجوز ندارد.

خانم پویا محمودیان در گردهمایی معاونان و مدیران استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع تفویض اختیار به مدیران استانی افزود: بر اساس دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ۱۶۰ رشته صنایع‌دستی از ۱۸ گروه فعال در زمینه مشاغل خانگی نیاز به کسب مجوز ندارند که این مهم در راستای رفع موانع تولید، تسهیل‌گری و فرصت‌سازی به ویژه برای بانوان شاغل در منازل انجام شده است.

وی در بخش دیگری به بازارچه نوروزی صنایع دستی اشاره و عنوان کرد: بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی بزرگ‌ترین رخداد خرده‌فروشی صنایع‌دستی در سال به حساب می‌آیند؛ این بازارچه‌ها در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونا این بازارچه‌ها رونق و نشاط چندانی نداشتند و امیدوارم امسال با فراهم شدن شرایط بازارچه‌های نوروزی در شأن صنایع‌دستی برگزار کنیم.

او تصریح کرد: دستورالعمل‌ها ابلاغ می‌شود و در ارتباط با جزئیات برگزاری بازارچه‌های نوروزی جلساتی را برگزار خواهیم کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به دومین مرحله بیمه هنرمندان صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: اعتبارات را از محل هدفمندی یارانه‌ها برای بیمه حدود ۴ هزار هنرمند صنایع‌دستی دریافت کرده‌ایم.

او در ارتباط با تبصره ۱۸ بیان کرد: بسیاری از ذی‌نفعان از چنین تبصره‌ای خبر ندارند. در این زمینه باید اطلاع‌رسانی شود که از این تبصره به نفع ذی‌نفعان استفاده شود و تسهیلات تخصیص پیدا کند.

گردهمایی معاونان و مدیران استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع تفویض اختیار به مدیران استانی با حضور وزیر میراث فرهنگی و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور صبح امروز برگزار شد و در این گردهمایی، معاونت‌های تخصصی در هر حوزه توضیحات لازم را در حوزه واگذاری اختیارات برای مدیران ارائه کردند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.