مادران ،مهم‌ترین اشاعه دهندگان فرهنگ صحیح مصرف

فرهنگسازی و مدیریت مصرف، اساسی‌ترین راهکار مصرف بهینه گاز طبیعی است.

سید محمد جوادی ،  سرپرست روابط عمومی شرکت گاز قزوین با بیان این مطلب تأکید کرد: نهادینه کردن مدیریت مصرف در فرهنگ جامعه اصلی‌ترین راهکار دستیابی به الگوی مصرف بهینه گاز است.

 وی همچنین رعایت محدوده دمایی بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در منازل و اماکن مسکونی و همچنین رعایت دمای حداکثر ۱۸ درجه سانتیگراد در اماکن و فضاهای اداری و تجاری را از اصول مصرف بهینه گاز دانست و گفت: اگر رعایت این نکته به فرهنگ خانواده‌‌ها و اصناف تبدیل شود می‌توان انتظار داشت که در فصل سرما با کمبود گاز مواجه نخواهیم شد.

جوادی خاموش کردن لوازم گرمایشی موجود در اتاق‌های خالی و بلااستفاده را در پیشگیری از هدررفت گاز بسیار موثر اعلام کرد و گفت: توجه به نکات کوچک اما مهم می‌تواند فصول سرد را برای همه شهروندان گرم و دلچسب کند.

 این مسئول با تأکید بر نقش محوری مادران در خانواده، این گروه را از مهم‌ترین اشاعه دهندگان فرهنگ صحیح مصرف خواند و تأکید کرد: استفاده از لباس‌های مناسب با دما نکته کلیدی در مصرف صحیح گاز در فصل سرد سال محسوب می‌شود و مادران در انتقال این فرهنگ به نسل جوان می‌توانند نقش پررنگی داشته باشند.

 سرپرست روابط عمومی شرکت گاز قزوین همچنین از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی خواست تا با استفاده از لوازم گازسوز دارای برچسب انرژی، از مصرف بیش از حد استاندارد گاز در فضاهای اداری پیشگیری کنند.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.