کتاب «دورت بگردم» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

کتاب «دورت بگردم» به قلم فائضه غفار حدادی سفرنامه‌ای درباره حج است که در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود.

فائضه غفار حدادی درباره اثر جدیدش در نمایشگاه کتاب تهران گفت: کتاب «دورت بگردم» حاصل سفری ۴۰ روزه به حج است. در سفر به مکه و مدینه سعی کردم از سفرنامه‌های رایج فاصله بگیرم و روزنوشتی داشته باشم که گاهی لحن طنز هم به خود گرفته است.

وی افزود: ماموریتی برای خودم طراحی کرده بودم تا با افرادی از کشور‌های مختلف حرف بزنم، بنابراین هر جا که می‌رفتم با مسلمانان دیگر کشور‌ها ارتباط برقرار کردم. در این سفرنامه سعی کردم، لذت آشنا شدن با مسلمانان دیگر و یادداشت‌های آنها را در این کتاب منعکس و به مخاطب منتقل کنم.

این نویسنده تاکید کرد: در این کتاب این نکته را یادآوری کردم که حج فقط یک عبادت فردی نیست، بلکه عبادتی اجتماعی است که ما را در اینجا جمع می‌کند تا با هم ارتباط بگیریم و با یکدیگر آشنا شویم.

غفار حدادی افزود: در واقع امت واحد اسلام در حج شکل می‌گیرد و خداوند از مراسم حج منظوری داشته است تا مسلمانان در زمان و مکان مشخصی یک جا دور هم جمع شوند و علاوه بر به جای آوردن مناسک حج و عبادت، پایگاه اجتماعی واحدی داشته باشند.

کتاب «دورت بگردم» در انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت رونمایی خواهد شد.

image_pdfدانلود PDFimage_printپرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.